NAGY ANYÁINK HÁZIPATIKÁLYA ÉS A RÁKRÓL

TERMÉSZETES SZÉPÍTŐ SZEREK,,ÉS RÉGI HAGYOMÁNYOS NÉPI GYOGYÁSZAT

DEPRESSZIÓ
 
Lehetséges, hogy tragédia ért bennünket, de akár meghatározható ok nélkül is érezhetünk szomorúsá­got, ürességet és szoron­gást. A depresszió egész­ségügyi, genetikai és kör­nyezeti tényezők együttes fennállásával függ össze…
 
 A depresszió, olyan gyakori, hogy egyes pszichológusok az érzelmi rendellenességek náthájának nevezik. Nem vagyunk tehát egyedül, és nem szabad hagynunk, hogy kedély­állapotunk uralja az életünket. A súlyos, krónikus depresszió kezelésére hatékony gyógy­szerek vannak.
 
Az enyhébb hangulatingadozáson pedig rengeteg módszer segíthet:
 
 
 
 
A mozgás öröme
 
Számtalan kutatás megerősítette, hogy a gyakori testedzés javítja a közérzetet. Enyhe és mérsékelt depresszió esetén ugyanolyan hatékony lehet, mint az antidepresszáns gyógysze­res kezelés. Mindössze hetente háromszor 20 perc mozgásra van szükségünk. 
 
 
 
Terítéken az étrend
 
Ha fehérjedús étrenddel próbálunk fogyókúrázni, a szén­hidrát hiánya is hozzájárulhat a rosszkedvünkhöz. A gyü­mölcsök, a zöldségek, a bab és a teljes kiőrlésű gabonák segí­tenek abban, hogy agyunk megfelelő mennyiségű szerotonint (hangulatszabályozó vegyületet) termeljen. 
Igyekezzünk hetente legalább egyszer-kétszer halat enni. 
A triptofán nevű aminosav a közérzetjavító szerotonin ter­melődéséhez szükséges. Sok fehérjetartalmú   élelmiszerben megtalálható, például a tejben, a csirke-, a pulykahúsban, a datolyában vagy a mogyoróban. 
A koffein korlátozza a szerotonintermelést, és összefüggés­be hozható a depresszió kialakulásával. 
Kerüljük az alkohol fogyasztását, mert hosszú távon, nagy mennyiségben hozzájárulhatnak a depresszió ki­alakulásához 
 
 
 
Írásba adva
 
Írjuk le, amit érzünk - különösen azt, ami fáj. A kutatások szerint mindössze néhány nap alatt jelentősen javult azoknak a betegeknek a lelkiállapota, akik naponta 20 percet töltöttek ezzel a foglalatossággal. 
 
 
 
Kiegészítő készítmények
 
Vegyünk be naponta háromszor, étkezés közben orbáncfü­vet tartalmazó készítményt, mely a néphit szerint a távol tartja a boszorkányokat és a gonosz szellemeket. Tudomá­nyos kísérletek bizonyítják, hogy enyhíti a mérsékelt depressziót. Válasszunk olyan terméket, amely szab­vány szerint 0,3 százalék hipericint tartalmaz, és alkalmazzuk legalább négy hétig. 
Vegyünk be naponta acetil-L-karnitint tartalmazó étrend­kiegészítőt. Az acetil-kolinnal kémiailag rokon, aminosavszerű anyag az izmokra és a központi idegrendszerre egyaránt hat. 
 
A magnézium nélkülözhetetlen a szerotonin termeléséhez, valamint fontos szerepet játszik az egészséges idegműködés helyreállításában és fenntartásában. A szorongás és a depresszió enyhítésére szedjünk rendszeresen magnéziumot, lehetőleg magnézium-citrátot. 
Ezzel egy időben mindenképpen alkalmazzunk kalciumos kie­gészítőt is 2:1 arányban. E két ásványi anyag egyensúlyának megbomlása a szervezetünkben ugyanis csökkentheti jótékony egészségügyi hatásukat. 
Vegyünk be reggelenként, étkezés közben egy B-vitamin komplex tablettát. A B-vitamin alacsony szintje összefüggés­be hozható a depresszióval és a kimerültséggel.Válasszunk olyan márkát, amely 50 mikrogramm B12-vitamint és biotint, 400 mikrogramm folsavat és 50 mg egyéb B-vitamint tartalmaz. Vigyázat! Hosszú távon a B6-vitamin javasolt maximális adag­ja naponta 10 mg. 
 
 
 
A megelőzés ereje
 
Mindig pihenjük ki magunkat. Vizsgálatok kimutatták, hogy általában  alacsonyabb  szerotoninszinttel  rendelkeznek azok, akik több éjszakán át 8 óránál kevesebbet alszanak. Hogy álmunk nyugodtabb legyen, mindennap ugyanabban az időben próbáljunk lefeküdni, és  ugyanakkor keljünk fel, lehetőleg még hétvégén is. 
Talán jó szórakozásnak és hatékony gondűző módszernek tűnhet, hogy órákat töltünk sorozatok, filmek vagy show-mű­sorok előtt. Vizsgálatokból azonban kiderült, hogy minél töb­bet tévézünk, annál rosszabb a hangulatunk, és annál elszi­geteltebbnek érezzük magunkat. 
 
 
 
 
Hasznos: 
Ha folyton negatív gondolatok emésztenek bennünket, próbáljuk ki a következő mód­szereket:
 
 
 
 
Szemléljük tényszerűen az eseményeket. Kérdőjelezzük meg azon - gyakran irracioná­lis - gondolatainkat, amelyek rombolják az önbizalmunkat. Ha úgy érezzük, hogy mások nevetnek rajtunk, keressünk rá bizonyítékot. Nem lehetséges, hogy mégis valami máson derülnek? 
Ne akarjunk tökéletesek lenni. Senki sem az, és nem is lehet - bár ezt úgyis tudtuk. Miért érdekelne tehát, ha valaki nem szeret, vagy ha nem tartunk irányításunk alatt min­den helyzetet? 
Amikor valami kellemetlen történik, ne gondoljunk rögtön a legrosszabbra („Azért buktam meg a vizsgán, mert buta vagyok"). Általában ugyanis rengeteg oka lehet annak, hogy valami balul sikerül. Tekintsünk ezekre az esetekre objektíven, és elsősorban arra összpontosítsunk, amit meg tudunk változtatni („Legközelebb jobban fog menni, ha többször átismétlem az anyagot"). 
Ha az önvizsgálat valóban valamilyen sze­mélyes gyengeséget tár fel, ne kezdjünk el ezen lovagolni, elhitetve magunkkal, hogy va­lamilyen végzetes, megbocsáthatatlan hibáról van szó („Nem vagyok jó semmire. Mindent csak elrontok."). Ne feledjük, hogy újonnan felfedezett hiányosságunk egy bizonyos terü­leten még nem tesz gyenge emberré bennün­ket. Ellenkezőleg, most legalább tudjuk, hogy hol kell változtatnunk - közben pedig fény derülhet az erősségeinkre is. 
Próbáljunk lazítani a gyeplőn. A dolgok bizony nem fognak mindig a kívánságunk sze­rint alakulni, és ezt nem is szabad elvárnunk. Fogadjuk el, hogy rajtunk kívül álló dolgok is beleszólhatnak az életünkbe, és próbáljunk nyugodtan szembenézni a viszontagságokkal. Ezáltal két probléma - a nyugtalanító helyzet és az erre való reagálásunk - máris eggyé zsugorodott össze. 
 
 
SZEZONÁLIS DEPRESSZIÓ
 
A szezonális depresszió a legsötétebb téli hónapok­ban - decemberben és januárban - jelentkezik a legerőteljesebben. Tünetei közé tartozik a fáradtság, az alvászavar (álmatlanság vagy éppen túl sok alvás), az energiahiány, a szoron­gás, az ingerlékenység, a libidócsökkenés, az édessé­gek iránti sóvárgás és a testsúlygyarapodás...
A je­lenség okát nem ismerjük, de feltehetően kapcsolat­ban áll a napos órák szá­mának csökkenésével, ami felborítja a szervezetben a melatonin és a szerotonin egyensúlyát. A melatonin nevű hormon az agyban, a tobozmirigyben termelő­dik, amikor kevés a fény. Ez a hormon állítja a szer­vezet belső óráját, ezzel csökkenti a testhőmérsék­letet, és álmosságot okoz. A szerotonin egy ingerü­letátvivő anyag, ami szabá­lyozza a hangulatot, javítja a memóriát és a figyelmet.
 
 
 
 
Nézzünk néhány hatékony módszert a szezonális depresszióra:
 
 
 
 
Fényes megoldás
 
Amennyire lehetséges, növeljük a lakásba beáramló ter­mészetes fény mennyiségét. Nappalra húzzuk szét a függö­nyöket. Ha faágak takarják el a fényt az ablak előtt, nyessük meg a fát. Érdemes lehet tetőablakot beépíttetni, különösen akkor, ha sok időt töltünk az adott helyiségben. 
Napsütéses téli napokon menjünk ki a szabadba sétálni. Egy vizsgálat szerint egy óra séta a téli napon ugyanolyan ha­tékonyan enyhíti a szezonális kedélybetegség tüneteit, mint két és fél órányi séta erős mesterséges fényben. Időzítsük a leghosszabb szabadságunkat a téli hónapokra, és ha tehetjük, utazzunk el meleg, napos éghajlatú vidékre. 
 
 
 
A mozgás is jót tesz
 
Ma már tudományos eredmények is alátámasztják, hogy a testmozgás segít a depresszió leküzdésében, ám télen az edzésre is nehezebben szánjuk rá magunkat. Megkönnyíthetjük a dolgunkat, ha bérletet veszünk egy fitneszklubba, ahová rendszeresen el tudunk járni. 
Még ennél is jobb, ha a szabadban edzünk. Sétáljunk, ko­cogjunk vagy kerékpározzunk - mozogjunk bármit, amit sze­retünk, hogy friss levegőhöz és napfényhez jussunk (még a borús napokon is magunkba szívhatunk némi napsütést). 
 
 
 
Gyógynövény a rosszkedvre
 
Szedjünk naponta antidepresszáns hatású orbáncfűkapszu­lát. Az elmúlt húsz évben számos vizsgálat igazolta, hogy a rég­óta kedélyjavítóként használt gyógynövény egyik összetevője közvetett módon segít növelni a hangulatszabályozó agyi ve­gyület, a szerotonin mennyiségét. Az orbáncfű hátránya azon­ban az, hogy fényérzékenységet okozhat. A kúra alatt mindig alaposan kenjük be magunkat naptejjel, amikor kimegyünk a szabadba. Vigyázat! Ne alkalmazzuk az orbáncfüvet fényterá­piával egy időben, mert fennáll a szem és a bőr károsodásának veszélye. A gyógynövényt vényköteles antidepresszánsokkal se szedjük együtt. 
 
 
 
 
Mit tegyünk még?
 
Szedjünk mindennap olyan étrend-kiegészítőt, amely B1-vitamint (tiamint),B6-vitamint (piridoxint) és folsavat tartal­maz. Ezek a vitaminok bizonyítottan jótékony hatást gyako­rolnak a kedélyállapotunkra. 
Ne vigyük túlzásba a sütemények, édességek és cukros éte­lek fogyasztását. A finomított cukor eleinte felpörget ugyan, később azonban hirtelen leesik az energiaszintünk, és ezzel együtt romlik a hangulatunk is. A fehérjedús ételek ezzel szemben fokozzák a vitalitást: reggelire együnk mondjuk főtt tojást, ebédre pedig csirkehúsos szendvicset. 
Beszéljünk családunknak és barátainknak a problémánkról, és kérjük a támogatásukat. Ha tudják, hogy a borús napokon hajlamosabbak vagyunk a depresszióra, segíthetnek olyan kö­zös programokat kitalálni, amelyek lekötik a figyelmünket. 
A hangulatingadozás megelőzése érdekében ne fogyasszunk szeszes italt. Noha egy rövid időre segít elmulasztani a szorongást, az alkohol nagyobb mennyiségben valójában depresszáns szer, azaz elnyomja a központi idegrendszer aktivi­tását, így amikor a hatása szűnni kezd, még rosszabb hangulat vesz rajtunk erőt. 
 
 
Hasznos: Ha a depresszió súlyos tünetekkel - az érdeklődés és a motiváció hiányával, az étkezési és alvási szokások megváltozásával, búsko­morsággal - jelentkezik, forduljunk orvoshoz. Álla­potunkon antidepresszán­sok és fényterápia alkalma­zásával javíthatunk.
 
 
 
 

 





Weblap látogatottság számláló:

Mai: 85
Tegnapi: 105
Heti: 344
Havi: 1 936
Össz.: 930 690

Látogatottság növelés
Oldal: DEPRESSZIÓ
NAGY ANYÁINK HÁZIPATIKÁLYA ÉS A RÁKRÓL - © 2008 - 2018 - tepesztalatok.hupont.hu

A HuPont.hu segítségével a weboldalkészítés gyors! Itt kezdődik a saját weboldalkészítés!

Adatvédelmi Nyilatkozat

A HuPont.hu ingyen honlap látogatók száma jelen pillanatban:


▲   Itt: yutube gyumocs salata - Vatera.hu
X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »